A continuació, llistem 20 formes en què les empreses poden utilitzar Chat GPT per conèixer millor als seus clients i per optimitzar les seves estratègies de customer intelligence.

Chat GPT té la virtut de proporcionar respostes úniques. És a dir, cada vegada que li preguntin alguna cosa, ens donarà una resposta diferent. La segona vegada que li preguntem què és, Chat GPT ens diu: "Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer) és una tecnologia de processament del llenguatge natural (NLP) basada en el modelatge de llenguatge pre-entrenat que s'ha popularitzat recentment per la seva capacitat per generar respostes naturals a preguntes en una varietat de temes. El model GPT s'ha entrenat amb una gran quantitat de dades de llenguatge humà, el que li permet comprendre com s'utilitza el llenguatge natural per generar respostes significatives a preguntes.
El model GPT s'ha utilitzat per crear aplicacions de xatbot, on la tecnologia s'utilitza per generar respostes naturals a preguntes que els usuaris poden formular en un xat. Això és molt útil per a les empreses que busquen proporcionar un servei d'atenció al client ràpid, eficient i personalitzat als usuaris."
Més enllà de la resposta del mateix Chat GPT, el programari es pot utilitzar, entre d'altres coses per:
- Respondre preguntes
- Correcció gramatical
- Resumir i traduir textos
- Transformar llenguatge natural en codi, en consultes SQL i en llenguatge Python (i a la inversa)
- Traduir d'un llenguatge de programació a un altre Trobar i resoldre errors Python
- Resoldre dubtes sobre Java Script, sobre intel·ligència artificial i sobre machine learning
- Crear fulls de càlcul
- Anàlisi de sentiment en xarxes socials
- Explicar un fragment de codi complex
- Convertir descripcions de productes en copys publicitaris
- Crear noms de productes a partir de paraules d'exemple
- Transformar descripcions en colors
- Fer analogies
- Transformar les notes preses durant una reunió en un resum
- Crear receptes a partir d'una llista d'ingredients
- Generar esquemes a partir de text
- Convertir una sèrie de paraules en ressenyes
- Generar preguntes per a una entrevista
- Classificar elements en categories
- Convertir textos en taules
- Extreure paraules clau d'un text
Increïble, veritat? El cert és que Chat GPT va molt més enllà de la capacitat de comprendre, escriure i respondre preguntes en llenguatge natural. Entre d'altres coses, els equips de màrqueting poden aprofitar les seves capacitats per al màrqueting automation, per analitzar dades de clients i fins i tot per a processos de customer segmentation.
A continuació llistem 20 formes en què les empreses poden utilitzar Chat GPT per conèixer millor als seus clients i per optimitzar les seves estratègies de customer intelligence.
20 maneres d'utilitzar Chat GPT per conèixer millor els teus clients i millorar les teves estratègies de client:
1. Recopilar informació i dades sobre els clients
Chat GPT és una font d'informació molt poderosa. L'algoritme té la capacitat de recopilar informació sobre qualsevol temàtica i també es pot utilitzar per recopilar dades i informació sobre els clients i ampliar així la nostra base de customer data.
En aquests moments tenir informació de qualitat sobre els consumidors és fonamental per a qualsevol empresa. Part dels processos de recopilació dinformació sobre els clients són automàtics. Tot i això, Chat GPT ens pot ajudar a automatitzar la part que no ho és ia enriquir les dades dels clients de què disposem de forma automatitzada.
2. Identificar clients potencials
L'algorisme de machine learning de Chat GPT té la capacitat d'identificar tendències i trobar patrons, per la qual cosa és un programari ideal per identificar clients potencials, així com clients susceptibles a adquirir un producte o servei de manera repetida.
Aquesta informació és de gran valor per als agents de màrqueting i els equips comercials de les organitzacions.
3. Recopilar les opinions dels clients.
També podem utilitzar Chat GPT per recopilar opinions, comentaris, valoracions i ressenyes dels clients. Això, a més d'ajudar-nos a comprendre millor les vostres necessitats i les vostres preferències, ens servirà per identificar àrees de millora i possibles pain points o insatisfaccions.
4. Identificar tendències
Chat GPT pot identificar tendències a la nostra base de dades de clients. Per exemple, Chat GPT ens pot descobrir quins productes o serveis interessen més a un grup determinat de clients. D'aquesta manera, les empreses podran orientar millor els esforços de màrqueting i descobrir noves tendències de mercat.
5. Marketing de continguts.
Chat GPT pot identificar tendències a la nostra base de dades de clients. Per exemple, Chat GPT ens pot descobrir quins productes o serveis interessen més a un grup determinat de clients. D'aquesta manera, les empreses podran orientar millor els esforços de màrqueting i descobrir noves tendències de mercat. L'ús de Chat GPT per a l'automatització del màrqueting de continguts és, amb tota probabilitat, el seu ús més prolífer i popular.
El content màrqueting o màrqueting de continguts s'ha convertit en una estratègia cada cop més popular entre les empreses i en una part fonamental de l'Inbound Marketing. El content màrqueting està demostrant ser un dels corrents del màrqueting que millors resultats proporciona. Tot i això, la creació de continguts implica un esforç considerable per part de l'equip de màrqueting.
Precisament per això Chat GPT ha causat tant furor, perquè és capaç dautomatitzar el màrqueting de continguts i suposa un alliberament de treball molt important per als equips de màrqueting. De fet, al sector del periodisme, certs mitjans de comunicació ja han començat a publicar notícies redactades per Chat GPT.
6. Anàlisi del comportament.
Chat GPT es pot utilitzar per analitzar el comportament dels nostres clients existents o clients potencials.
L'anàlisi del comportament dels clients i la seva automatització mitjançant la intel·ligència artificial és una de les tècniques de màrqueting digital més importants dels darrers anys.
Com ja hem vist, Chat GPT té la capacitat d'identificar tendències i reconèixer patrons; també relatius al comportament del client. Per exemple, el programari ens pot avisar si detecta canvis significatius en el comportament d'un client, ja sigui pel que fa al procés de compra, al punt de venda, a les tendències de consum, a la despesa habitual, a la puntuació NPS. .. En definitiva, el programari es pot establir com un mecanisme de control dels indicadors més importants del customer journey en relació amb els objectius fixats per l'empresa.
7. Anàlisi i monitorització del sentiment.
Chat GPT també es pot utilitzar per supervisar el sentiment dels nostres clients al llarg del temps o en un moment determinat. Per exemple, l'algorisme d'intel·ligència artificial és capaç d'indicar-nos el sentiment dels nostres clients relatiu a un producte nou que acabem de llançar al mercat o el seu nivell de satisfacció amb l'experiència de client que estem oferint.
Bàsicament, el programari d'IA ens pot ajudar a mesurar qualsevol dels nostres processos que involucren el client, com ara la customer experience, per exemple.
8. Monitoritzar les interaccions dels clients amb la marca.
Al món digital on vivim, les interaccions amb els continguts d'una marca i/o amb els seus espais digitals (pàgina web, xarxes socials, etc.) són un dels indicis més importants a l'hora d'identificar clients potencials.
En aquest sentit, Chat GPT es pot utilitzar per supervisar les interaccions dels clients existents i potencials. Aquest tipus d'informació és clau per a estratègies de conversió de clients com ara el lead scoring i el lead nurturing.
9. Automatització del marketing.
Un altre dels usos més populars de Chat GPT és el màrqueting automation o l'automatització de les tasques de màrqueting més recurrents -ja hem vist el cas de la creació de continguts- i dels processos d'atenció al client.
Tot i ser un programari polifacètic, Chat GPT no deixa de ser un chatbot. En aquest sentit, es pot utilitzar per respondre a les consultes dels clients, recopilar comentaris i proporcionar assistència de forma automàtica.
L' us de Chat GPT com chatbot datenció al client pot ajudar les empreses a oferir un servei datenció al client més ràpid i eficient.
10. Creació de respostes automàtiques a preguntes freqüents.
Chat GPT es pot utilitzar per automatitzar la creació d'enquestes als clients i altres processos de market research.
Més enllà de la recopilació i l'anàlisi de dades dels clients, les tècniques qualitatives i quantitatives de recerca de mercats ens proporcionen informació extra amb què podem enriquir la informació dels clients de què ja disposem i fer-la servir per a la creació de Buyer Persona , per exemple.
11. Personalització dels continguts per a cada client.
Un altre dels processos que Chat GPT pot automatitzar o agilitzar és la segmentació de clients. Segmentar els nostres clients és imprescindible per oferir a cada client allò que necessita i per dur a terme estratègies de personalització.
12. Establir converses naturalistes amb els clients.
La recopilació dinformació relativa als clients i la identificació de tendències ens pot ajudar a crear experiències de client personalitzades. Avui dia, la personalització és una de les estratègies de màrqueting més eficients.
Per exemple, Chat GPT pot identificar què prefereix cada segment de clients i ajudar-nos a crear recomanacions personalitzades de productes, experiències de servei al client a mida i missatges de màrqueting personalitzats.
13. Identificar les preferències dels clients i recomanar productes i serveis.
Pel que fa a atenció al client, moltes organitzacions ja estan utilitzant Chat GPT per automatitzar les respostes a les preguntes freqüents dels clients, cosa que els suposa un estalvi de temps i de recursos.
Un dels grans valors de Chat GPT és que entén qualsevol idioma, així com expressions i col·loquialismes. Això el converteix en un recurs ideal per respondre preguntes dels clients.
D'altra banda, Chat GPT es pot utilitzar per proporcionar suport d'autoservei als clients.
14. Creació de continguts personalitzats per als clients.
Chat GPT pot ajudar els agents de servei al client a respondre als problemes dels consumidors de forma ràpida i precisa. Mitjançant l'ús d'aquesta tecnologia, el personal d'atenció al client podrà respondre les preguntes i resoldre els problemes de manera més àgil, cosa que es traduirà en una satisfacció més gran del client.
15. Supervisió de l'engagement i la satisfacció dels clients.
Chat GPT es pot utilitzar per automatitzar el procés dincorporació de nous clients. Aquesta tecnologia es pot utilitzar per guiar els clients a través del procés dincorporació de forma ràpida i precisa, el que porta a una millor experiència del client.
16. Segmentació dels clients per a una millor comprensió i orientació.
Chat GPT també és útil per millorar el compromís del client. Aquesta tecnologia es pot utilitzar per interactuar amb els clients en temps real, cosa que permet als agents de servei al client interactuar amb els clients de manera més efectiva per construir un vincle més estret.
17. Identificació de clients que necessiten assistència personalitzada.
Chat GPT té capacitat per manejar múltiples clients alhora. Les empreses el poden utilitzar per manejar múltiples consultes i problemes dels clients alhora, així com atendre les demandes de diversos clients alhora.
18. Supervisió i anàlisi dels resultats de les campanyes publicitàries.
Chat GPT es pot emprar per optimitzar el nivell de personalització de les nostres campanyes d'email màrqueting. El programari té la capacitat didentificar els clients amb necessitats i preferències específiques, cosa que permet als equips de màrqueting millorar la precisió i leficàcia de la personalització de les seves campanyes de correu electrònic.
19. Previsió de la demanda futura de productes i serveis.
Molta gent no és conscient que Chat GPT sintegra amb altres plataformes. Pel que fa a estratègies de customer analytics, el programari es pot integrar a sistemes de gestió de relacions amb els clients (CRM) o al Customer Data Platform (CDP) corporatiu, per exemple.
20. Optimització de l'experiència del client.
Finalment, Chat GPT pot ser un excel·lent redactor de copys publicitaris. El programari és capaç de transformar la descripció d`un producte en un copy publicitari.
Conclusió
La intel·ligència artificial ens demostra una vegada més que el seu màxim potencial encara ha d'arribar. Xat GPT ha revolucionat el mercat i ja són moltes les empreses que estan aprofitant les seves capacitats. Mitjançant l'automatització dels processos d'atenció al client, la recopilació de comentaris dels clients, la recopilació d'informació, la supervisió del sentiment dels clients, la identificació de les tendències dels clients i la creació d'experiències personalitzades, les empreses poden obtenir informació valuosa sobre els seus clients i construir relacions més sòlides i significatives.